- Vaida Milkova
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
-
Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis
Mokymasis išmaniosiose klasėse, diferencijuotas mokymasis, nemokamos kelionės gabiems vaikams, jų pagerbimo šventės. Taip pakaunės mokyklose vaikai skatinami gerai mokytis.
Daugiau darbo mokytojui
"Jūs mus apgavote: tiesiog privertėte mokytis", – tokia buvo Garliavos A.Mitkaus pagrindinės mokyklos kai kurių moksleivių reakcija į pamokose imtas naudoti išmaniąsias technologijas. Jos daugiausia naudojamos istorijos ir anglų kalbos pamokose. Vienoje tokių – mokytojo Virginijaus Overlingo vedamoje istorijos pamokoje – apsilankėme. Nagrinėdami pamokos temą – tris Abiejų Tautų Respublikos (ATR) padalijimus – penktokai mažiausiai naudojosi popieriniais žemėlapiais. Išmaniojoje lentoje keisdamas skaidres su žemėlapiais, mokytojas labai vaizdžiai galėjo palyginti, kaip po kiekvieno padalijimo mažėjo ir visai išnyko ATR. Dalį informacijos perskaitę vadovėliuose, dalį gavę iš interaktyvių žemėlapių ir mokytojo, pamokos pabaigoje moksleiviai, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, turėjo atlikti žinių įtvirtinimo testą iš pamokos medžiagos. Vos jį atlikę, iš karto pamatė savo žinių įvertinimą, galėjo pasitikrinti teisingus ir neteisingus atsakymus.
Ar tokios pamokos iš tiesų labiau patinka moksleiviams? "Naudojantis elektronika viskas įdomiau. Geriau įsidėmi, atsakai į klausimus, matai pažymį, kurio nusipelnei, – žinai, ką reikia daugiau pasimokyti", – sakė penktokas Karolis Žukauskas.
Mokinių planšetiniai kompiuteriai susieti su mokytojo kompiuteriu ir išmaniąja lenta. Mokiniai į planšetinius kompiuterius gauna užduotis, išmaniojoje lentoje mokytojas mato užduočių rezultatus, kiekvieno mokinio teisingus ir neteisingus atsakymus, gali analizuoti mokinių žinias, palyginti įvertinimus.
"Kai vertina kompiuteris, nelieka vietos subjektyvumui, žmogiškajam faktoriui. Toks žinių patikrinimas moksleiviams labai patinka: jie iš karto mato rezultatą. Be to, kai vaikai mato savo įvertinimus interaktyviojoje lentoje, jie tai priima labai rimtai. Tiesa, mokytojui ruoštis tokiai pamokai tenka daug ilgiau: paruoštų testų neturime, tenka patiems galvoti testų užduotis, visus klausimus ir atsakymų variantus suvesti į kompiuterį, numatyti visus vertinimo variantus", – pasakojo V.Overlingas.
Naudojantis elektronika viskas įdomiau. Geriau įsidėmi, atsakai į klausimus, matai pažymį, kurio nusipelnei.
Jis prisipažino, kad per tokias pamokas nepailsėsi. "Pamokos tempas – didžiulis, ji pralekia kaip vėjas. Reikia labai tiksliai susidėlioti, ką tu per ją darai. Ruoštis tokiai pamokai reikia daugiau nei įprastai, – prisipažino mokytojas. – Užduotis, medžiagą turi paruošti pats mokytojas. Yra šablonai, bet daugeliu atvejų viską turi paruošti pats mokytojas. Be to, reikia labai gero interneto ryšio – kad jis nestrigtų. Mokykloje turi būti naudojamos naujausios informacinės technologijos. Jei mokytojas su 30 mokinių imasi tam tikros užduoties naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, interaktyviąja lenta (tam reikia interneto ryšio) ir staiga internetas nustoja veikti arba neįsijungia programa, prasideda komentarai, klasėje kyla chaosas."
Kalbų mokymo laboratorija
Pasak mokytojo, labai svarbu iš anksto susitarti su vaikais, kam planšetiniai kompiuteriai gali būti naudojami pamokoje, ir tų susitarimų laikytis: "Problema – vaikai galvoja, kad planšetiniai kompiuteriai yra žaidimų įrankis. Reikia prižiūrėti, kad vaikai neįsijungtų žaidimų."
Prieš pat Naujuosius metus A.Mitkaus pagrindinėje mokykloje įkurta moderni užsienio kalbų mokymo laboratorija. Ji aprūpinta programine įranga, kompiuteriais ir ausinėmis. Visa tai leidžia moksleiviams geriau lavinti šnekamosios kalbos įgūdžius. Čia galima atlikti garsines ir vaizdines užduotis, klausyti, tobulinti šnekamosios kalbos įgūdžius darant pokalbių po vieną, poromis ar grupėje garso įrašus ir juos perklausant, palyginant tarimą su įrašais, kuriuose įrašyta tobula anglų kalba. "Tai ne tik labai įtraukia mokinius – ir taupo jų laiką, neleidžia jiems nuobodžiauti laukiant savo eilės atsiskaityti dialogus prieš visą klasę: naudojantis kompiuteriais, programine įranga, ausinėmis, visi grupės vaikai gali atsiskaityti vienu metu. O mokytojas garso įrašus gali perklausyti ir įvertinti vėliau", – sakė anglų kalbos mokytoja Asta Sinkevičienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praneša apie prasidedančius tvarkymo darbus magistralėje ties Kaunu2
„Via Lietuva“ tęsia svarbiausius kelių infrastuktūros tvarkymo darbus automagistralėje ties Kaunu: pradedama tilto per Kruną rekonstrukcija, atnaujinami Sargėnų viaduko kapitalinio remonto darbai bei tęsiama A. Meškinio tilto per Ner...
-
Inspektorių radinys ūkyje: nugaišęs veršiukas ir arklys su pūliuojančiais randais nuo pančių5
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) su portalu kauno.diena.lt pasidalijo sukrečiančiais patikrinimo rezultatais. ...
-
Nemuno policijos komisariatas – atnaujintame pastate: pasižvalgykite8
Trečiadienį oficialiai atidarytas Nemuno policijos komisariatas. ...
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža37
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija4
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos8
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti101
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...