Vaikų ir jaunimo socializacijos projektas „Sėkmingas Aš-2”

Spausdinti

Vaikų ir jaunimo socializacijos projektas „Sėkmingas Aš-2”

2020 metais iš socializacijos projektui „Sėkmingas Aš-2” skirtų lėšų I-II kl. mokinių grupelės buvo pakviestos dalyvauti praktiniuose šešiuose užsiėmimų cikluose „Pokalbis su pykčiu“. Spalio-lapkričio mėnesį ARG studijos lektorės G.Ringienės vedamuose užsiėmimuosebuvo taikomi kūrybiniai meno terapijos metodai. Užsiėmimų tikslas, parodyti dalyviams, kad pyktis yra svarbi emocija, kaip ir visos kitos. Ji parodo mums gyvybiškai būtinus, savivoką stiprinančius dalykus. Pavyzdžiui, kad pažeidžiamos mūsų ribos, nepatenkinami tam tikri mūsų poreikiai ir panačiai Visi vienoje ar kitoje situacijoje supykstame ir tai yra normalu. Svarbu, nebijoti pažinti pyktį, kelti klausimą, kodėl supykau? Žinoma, kartais pykčio mumyse susikaupia per daug, tuomet reikia rasti priimtinų būdų jam išlieti, išmokti tvarkytis su pykčiu. Bet pirmas svarbus žingsnis, be kurio neįmanoma suvaldyti pykčio (juk negali suvaldyti to, ko nepažįsti), tai susitikimas, susipažinimas su šia emocija. Su dalyviais taikant kūrybinius metodus buvo kalbama apie tai, kaip atrodo kiekvieno iš jų pyktis, kokiose situacijose dažniausiai supyksta, kokios papildomos emocijos lydi pyktį, kokios kitų žmonių savybės pykdo ir t.t. Taip pat diskutuojama apie tai, kaip išreikšti pyktį socialiai priimtinu būdu. 

Naudojamos priemonės (dažai, plastilinas, popierius, metaforinės kortelės ir kt.) padėjo atsakyti į daugelį vidinių klausimų, ieškojimų ar kilusių skaudulių. Antrajame užsiėmime kiekvienas dalyvis ant stiklo nuotraukų rėmelyje dažais tapė metaforą – mano emocijų namas. Jeigu mūsų kūnas būtų namas, kur kokia emocija gyventų, kokios ji būtų spalvos, formos, kokią vietą name pasirinktų. Kur tame name gyvena pyktis? Kaip jis atrodo? Kaip elgiasi name? ir pan. Tapymas ant stiklo leido lengvai transformuoti sukurtą piešinį, jį pataisyti, taip kaip norisi: ką nors svarbaus pridėti, arba nutrinti kažką, ko nesinorėtų palikti.

Socialinė pedagogė G.Orintienė ir psichologė L.Labatmedienė vedė I klasių mokiniams, komandos formavimo užsiėmimus. Užsiėmimų metu dirbdami grupėse mokiniai pažino ne tik savo stiprybes ir silpnybes, bet praktiškai išbandė komandinio darbo subtilybes. Tokiu būdu mokiniai galėjo geriau pažinti vieni kitus bei susipažinti su komandinio darbo principais.

Psichologė L.Labatmedienė vedė savižudybės prevencijos užsiėmimus III kl. mokiniams, relaksacijos užsiėmimus II kl. mokiniams, bendravimo ir konfliktų valdymo užsiėmimus I kl. mokiniams, siekdama emocinės mokinių gerovės.

Joomla! derinimo konsolė

Sesija

Profilio informacija

Atminties naudojimas

Duomenų bazės užklausos